Pentru ca suntem in era tehnologiei, tot mai multe autovehicule sunt echipate cu sisteme moderne si complexe de navigatie si infotainment. Acest lucru face foarte dificila interventia service-urilor de reparatii navigatii auto asupra componentelor unitatii multimedia. Procesoarele clasice au fost inlocuite cu procesoare BGA (Ball grid array), memoriile si cipurile pentru stocarea datelor de asemenea au fost inlocuite cu altele de generatie noua.
Cu toate acestea sunt service-uri care sunt dotate cu aparatura necesara pentru depanarea navigatiilor auto de generatie foarte noua, insa sunt si persoane fara cunostinte necesare sau echipament corespunzator, care fac mai mult rau decat bine.
Mai jos sunt cateva exemple de interventii cu un efect dezastruos asupra sistemelor multimedia ajunse la Vag Fix Service.
MIB2 PRO HARMAN
Navigatie VW MIB2 PRO ce a ajuns in service „moarta” dupa o incercare nereusita de reparatie a problemei cu lipsa sunetului intr-un alt service. Navigatia nu mai pornea, nu se aprindeau nici macar ledurile pentru iluminarea butoanelor.
Pentru a lucra cu astfel de procesoare este nevoie de o statie profesionala de lipit/reballing, aplicarea in exces a aerului cald cu o suflanta poate deteriora complet atat cipul in sine cat si cablajul placii de baza.
Navigatia a fost reparata cu succes de catre tehnicienii Vag Fix prin inlocuirea procesorului si curatarea placii cu ultrasunete.
MIB2 ZR Technisat
Navigatie SEAT MIB2 ZR Technisat, ajunsa la noi dupa ce s-a incercat inlocuirea cipului de memorie interna (EMMC) fara succes. Unitatea pornea insa se bloca in logo, apoi se reseta.
In prima poza, se observa bilutele de cositor de au iesit de sub cipul emmc datorita expunerii la temperaturi foarte mari. De asemenea s-a incercat trasarea liniilor de ghidaj prin zgarierea excesiva a placii de baza, lucru care poate duce la intreruperea traseelor din stratul pcb-ului.
Navigatia a fost reparata cu succes de catre tehnicienii Vag Fix prin inlocuirea emmc-ului si refacerea traseelor de pe cablaj.
Amplificator BOSE Audi Q7
Amplificator audio BOSE ajuns in service pentru a verifica suspiciunea cum ca ar descarca bateria masinii.
Nu putem spune neaparat ca aplicarea pastei termoconductoare in exces este ceva dezastruos, insa cu siguranta este un lucru gresit. Mai multa pasta termo nu inseamna o racire mai buna ci una deficitara. Stratul de compozitie termoconductoare trebuie sa fie unul subtire, aplicat doar pe zona de contact dintre carcasa si cipul respectiv.
Amplificatorul a fost testat, reparat si curatat in cuva cu ultrasunete.
Intrebari frecvente
Acest lucru poate fi cauzat atat de o problema software cat si de una hardware. In oricare din situatii, problema se poate rezolva la vagfix.ro.
La VagFix, diagnosticarea problemelor navigatiilor si a amplificatoarelor auto este GRATUITA!
Termenul mediu de reparatie a navigatiilor este de 24h, exceptie fac cazurile in care navigatia a luat contact cu lichid. In peste 90% din cazuri, navigatia se repara in aceeasi zi in care a ajuns in service.
Bineinteles, toate navigatiile auto reparate la Vag Fix beneficieaza de 12 Luni garantie. Exceptie sunt unitatile de navigatie care au avut interventii in alte service-uri.